Sunday, July 17, 2011

HOMETOWNSICK

pada cuti semestar yang lalu, aku tidak sempat untuk pergi ke mana-mana pantai di kuantan. dan aku rasa sungguh rindu nak bau pasir dan air pantai. aku rindu nak jejak kaki di air pantai. aku rindu nak merakamkan pemandangan indah pantai menggunakan mata aku.
sungguh aku rindu.





aku lebih suka datang ke pantai teluk cempedak pada waktu petang. pada waktu matahari nak terbenam. pada waktu angin membawa bunyi-bunyian indah ke dalam telinga aku.
di sebelah malamnya, apalah sangat. melihat telatah dan gelagat sekian umat manusia. mana nampak pantai pun. entah, aku pun pelik mengapa mereka pergi ke pantai pada waktu malam.




ini pantai sepat, dulunya aku sering ke sana kerana ikut keluarga ke rumah mak long aku. sekarang sudah jarang la pulak. aku suka pantai sepat kerana pokok-pokok pine nye. dah macam kat california.

cepat lah, aku nak balik.

5 comments:

  1. rindu kan!, bila ada kenangan yang tertancap dan berbait senyum di muka. aku pun sedang sama, malas pulang kolej. belum puas di rumah.

    ReplyDelete
  2. t dtd g tau jmpe di TC..hahaha!!

    ReplyDelete
  3. malam malam pegi tc beromen la yus . buat buat tanya la pulak . hahaha

    ReplyDelete
  4. dayah : okay. kau jgn takde pulak-,-

    amer : jauh tu diorg pergi. pergi belakang2 tu. bapak gelap.

    ReplyDelete
  5. rindu hometown aku jugek. teluk batik, lumut, teluk senangin, pulau pangkor. T_T

    ReplyDelete