Monday, June 20, 2011

kill your television

berita terkini jam 8.00pm hari ini. terlihat di parlimen membincangkan isu pembayaran langganan astro yang mahal. entah siapa entah yang kata tu, aku tak ingat pun nama dia. tapi kata-kata dia memang make sense. antara apa yang dia kata,

" kalau tidak langgan ini astro, nak tengok tv1,2, 3 memang tak terang"

" dulu sebelum ada ni ( astro ) ,okay je tv1,2,3. terang"

" jadi mereka-mereka ni terpaksa la langgan astro untuk tv yang terang "

begitu lah antara kata-kata dia, taklah sebijik macam ni. tapi maksudnya macam itu lah. ermm. ada betul tu. di rumah aku, samada tv yang ada di ruang tamu mahupun di bilik, kedua-duanya macam haram. memang tak lawa. ada noise kat setiap tayangan. tak payah nak edit dah. tinggi pula tu noise nya. tv di rumah aku tidak di pasang atau melanggan astro.

" urrghhh, aphal sih rumah kau takde astro. sumpah tak up to date kau"

aku tau korunk cakap macam tu kat aku kan-,- ni jawapan aku.

" aku senang dengan macam ni, sememangnya langganan astro itu mahal. dan mereka yang kaya-raya sahaja boleh dan mampu langgan benda(astro) ni. untuk keluarga aku. kami diy punk. sambil-sambil aku praktikkan apa itu yang dikatakan 'smash your television!' aku tak consume kepada hiburan mentah. hahaha."

kita banyak consume benda yang sebenarnya tidak perlu pun. benda ini mengkayakan orang yang sudah kaya. piramid tak sudah-sudah. sudah lah dengan langganan untuk internet lagi, talian telefon lagi, lepas tu pula internet nak sekat. ada kan akta itu akta ini. lepas tu pula kita sendiri ada yang menggunakan internet untuk perkara yang wasted. sikit sebanyak tu apakata sebarkan propaganda yang positif di internet. cari sources, buat research, make a wiseable writing, make a new friends, reading a good article. listen to a good music. urghhh. bersepah kot kat internet ni. pandai guna dapat kebaikan. jangan wasted money sangat la weh, tak murah bagi aku yang kena bayar sebulan 48RM ni.


( blog aku ni provoke orang ke? cuak pulak aku -,-)


3 comments:

  1. haha . kill your television . kau punya title buat aku teringat satu zine rilisan 10 tahun lepas milik abang aku . ada kolum pasal kill your television.

    aku rasa , we should not kill television , tapi bunuh habis orang yang pasang benefit yang tapi tak mendatangkan benefit.

    btw , hostel aku tak pasang astro , siaran tv1 , tv2 nn bla;alalalala cunn aje . kau kasi beli arial baru je .

    ReplyDelete
  2. apakah nama zine itu?.
    haha. kire macam kill television tu kiasan tu :)

    owh. tv tu tv lama or tv baru?

    ReplyDelete
  3. kalau tak beli astro, aku tak boleh nak tengok movie omputih yg best2. takleh tengok discovery chanel mahupun national geographic. *ini klu kat umah mak aku*

    klu kat umah sendiri, hmm mmg tak tengok tv pun laaa. ahaha

    ReplyDelete