Wednesday, April 20, 2011

2012/12/21

*entri ini ditulis hanyalah cetusan idea dari otak yused yang datangnya dari googling dan tidak membawa maksud untuk memprovokasi dan membetulkan apa-apa idea yang akan dinyatakan di dalam entri ini. sekian.

let's see what I have found.


Michel de Nostredame. dikenali sebagai Nostradamus.
figure yang cukup popular. lahir pada tahun 1503 dan RIP pada 1566.  apa yang membuat kan nostradamus ni masih diingati bukanlah kerana dia ni president US yang paling kejam atau pun abang kepada abraham lincoln. nostradamus telah mengeluarkan satu buku yang berjudul les propheties ( the prophecies ) pada tahun 1555. dan disebabkan buku ni lah dia punya ramalan tu diambil perhatian yang amat. mana tidak nya. dia telah meramalkan kemunculan Hitler, dia juga meramalkan perlantikan G.W.Bush jadi president ( dia ramal tarikh ). dan yang paling diingati, dia meramalkan kejadian 9/11.

point aku kat sini ialah dia juga telah meramalkan end of the world akan berlaku pada tahun 2012.

Ramalan nostradamus tentang 2012
kemunculan antichrist or I can say the risen of antichrist. ya, semua dah tahu tentang benda ni. illuminati,freemason,bla bla bla..that's antichrist. yang dulunya dan kononnya dikatakan sebagai SECRET SOCIETIES dan sekarang ni dah tak secret pun. obama is an antichrist? yes. president US mana yang bukan antichrist?- nope, none of them

Mayan calender
dikatakan, mayan calender ni macam jangka hayat kehidupan lah. lepas tu ada deadline nya kat mayan calender ni. lepas dikaji-kaji mayan calender punya deadline is on 12/21/2012. sound scary right.

hmm hmm dan hmm.

aku kemudiannya cuba lihat pada calendar didalam telefon aku, hari apa ye 12/21/2012 ni?.
TERKEJUT!.

hmm hmm dan hmm!

signifikasinya jelas kelihatan. peringatan juga telah diingatkan kepada kita sejak berkurun. bukan mahu takutkan kita. bukan mahu memesongkan kita. peringatan tentang kehidupan yang tiada kekal abadi. jika bukan tentang kiamat pun, manusia mati setiap hari.
setidak-tidaknya, aku tidak mahu alpa dan berombak didalam arus deras kemusnahan minda separuh sedar.



aku ramalkan kiamat minggu ni, apa yang anda semua lakukan?


 mayan calender

 nostradamus

nostradamus 2012

3 comments:

  1. wa...anda sangat bagus..hehehe...hari jumaat...hehehe....kiamat dah dekat! yay! leji(old parasite's frontman) nice post man..btw..lu nye birthday sama dgn iju(adik aku yakni drummer old parasite) dan birthday kau..terbalik dengan aku..8.4...hehhehehe...keep on rocking man..i loike the post!

    ReplyDelete
  2. owh. baru lepas la ni besday kau. hepy belated besday dude!.
    eh kau ni leji kan?. ok cepat bagi aku cds old parasite! hehe.
    thanks dude!

    ReplyDelete
  3. still apeechless walaupun baca banyak kali. like..!

    ReplyDelete